Milliste probleemidega tegeleb eripedagoog?
Eripedagoog märkab, uurib ja kaardistab lapse võimalikud erisused ja erivajadused (nt pervasiivne arenguhäire; aktiivsus- ja tähelepanuhäire; mutism; kogelus; jpm, NB! kuid ei määra diagnoosi), hinnates ja kirjeldades sealhulgas erivajadustega õppija psüühilisi protsesse, kõnet, käitumist ja õpioskuseid. Eripedagoog selgitab välja õppija reaalse arenguvalla ning määratleb lähima arenguvalla (sh hindab lapse koolivalmidust, õpitaset koolis ning lisaks isiku tööle saamise ja tööl püsimise võimalusi), planeerides kõike eelnevat arvestades (õppe)tegevusi erivajadusega isiku arendamiseks. Eripedagoog loob erivajadusega õpilasele turvalise, toetava ja motiveeriva õpikeskkonna (nii vaimse- kui füüsilise), valib sobiva õpivara või kohandab ja koostab uue. Eripedagoog toetab last tema õpieesmärkide seadmisel ja nende saavutamisel.
Milliste probleemidega tegeleb logopeed?
Logopeedi töö eesmärgiks on kommunikatsioonivõime, s.t suulise ja kirjaliku kõne loome- ja mõistmisoskuse, hääle ning mitteverbaalse suhtlemise arendamine ja/või parandamine ning neelamisfunktsiooni kujundamine ja/või taastamine.
Logopeedi põhilisteks tööülesanneteks on kommunikatsiooni- ja neelamishäirete väljaväljaselgitamine (logopeediline diagnostika); kommunikatsiooni- ja neelamishäirete ennetamine (preventsioon); kommunikatsioonivõime ja/või neelamisfunktsiooni arendamine, taastamine ja kompenseerimine; kommunikatsiooni- ja/või neelamishäirega isiku, tema lähedaste ja teiste erialade spetsialistide nõustamine.